Εδώ και δύο χρόνια και με το ξεκίνημα της συνεργασίας μας με τη Νορβηγική BeSafe, κατασκευάστρια εταιρία παιδικών καθισμάτων, αποφασίσαμε ότι θα εστιάσουμε τις προσπάθειες μας στη συνεχή ενημέρωση των γονέων για την ασφάλεια των παιδιών στο αυτοκίνητο.
Ειδικά όταν εξαρχής αντιληφθήκαμε τη σημασία της παρατεταμένης χρήσης ανάποδων παιδικών καθισμάτων μέχρι 4 ετών, αποτέλεσε προτεραιότητα μας, η εισαγωγή του iZi Combi ISOfix, του πρώτου και μοναδικού (δυστυχώς) μέχρι στιγμής ανάποδου καθίσματος μέχρι 18 κιλά (4 ετών) στην Ελληνική αγορά.
Για όσους από εσάς ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για το rearfacing, μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα στο fb http://www.facebook.com/pages/BeSafe-Ellada/364124466228 ή το http://www.carseat.se/ ή να δουν διάφορα βίντεο όπως το http://www.youtube.com/watch?v=fKIeExpDLDA&feature=related ή το http://www.youtube.com/watch?v=Q8gU9zzCGA8.
Σε αυτό το άρθρο θέλω να τονίσω τη σημασία του rearfacing στις πλευρικές συγκρούσεις, ένα είδος συγκρούσεων που αντιπροσωπεύει γύρω στο 24% του συνόλου και θεωρούνται πολύ επικίνδυνες. Οι μυημένοι με το rearfacing έχουν αντιληφθεί πλήρως την τεράστια διαφορά στην ασφάλεια σε μετωπικές συγκρούσεις σε σχέση με καθίσματα που κοιτούν μπροστά. Τί γίνεται όμως σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης;
Βλέποντας ένα κρας τεστ ή αν φανταστούμε μια πλευρική σύγκρουση σε όχημα με παιδικό κάθισμα στην πίσω θέση, η πρώτη μας αντίδραση είναι ότι δεν υπάρχει διαφορά στην ασφάλεια μεταξύ ενός μπροστινού και ενός ανάποδου καθίσματος. Ας το σκεφτούμε όμως λίγο καλύτερα. Αυτή η στατική εικόνα αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα;
Η πλειοψηφία των πλευρικών συγκρούσεων είναι περιπτώσεις που το ένα όχημα έχει πορεία σε δρόμο με προτεραιότητα και δέχεται σύγκρουση από άλλο όχημα που παραβιάζει το στοπ από το πλάι. Συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις, ο οδηγός έχει ήδη προλάβει να πατήσει το φρένο έστω και δέκατα του δευτερολέπτου πριν τη σύγκρουση. Μα με το παραμικρό πάτημα του φρένου, το κεφάλι του παιδιού που κάθεται σε κάθισμα που κοιτά μπροστά, έχουμε δει ότι ωθείται βίαια μπροστά, "βγαίνει" δηλαδή "έξω" από το κάθισμα και την πλευρική του προστασία και μένει εκτεθειμένο στην πλευρική σύγκρουση και ό,τι αυτή συνεπάγεται (εισχώρηση οχήματος στην καμπίνα, γυαλιά παραθύρου κ.ά.).
Αντίθετα σε ανάλογη περίπτωση και όταν το κάθισμα κοιτά πίσω, το παραμικρό φρενάρισμα ελάχιστα πριν τη σύγκρουση, θα φέρει το κεφάλι και τον κορμό του παιδιού ακόμα πιο "μέσα" στο κάθισμα και συνεπώς περισσότερο προστατευμένα από την πλευρική προστασία του παιδικού καθίσματος.
Αυτά και άλλα πολλά είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε πρόσφατα από τον γκουρού του rearfacing κ. Τόμυ Πέτερσον, υπεύθυνο στο Σουηδικό Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου